Το σύνδρομο Cauda Equina

Σε περίπτωση ακράτειας του εντέρου ή ουροδόχου κύστης (αδυναμία ελέγχου του εντέρου ή της ουροδόχου κύστης) και / ή προοδευτικής αδυναμίας ή απώλειας αίσθησης στο περίνεο (περιοχή των γεννητικών οργάνων) ή / και στα πόδια, ο ασθενής μπορεί να υποφέρει από μια σοβαρή κατάσταση, το  σύνδρομο cauda equina. Αυτή η κατάσταση γενικά προκαλείται από σημαντική συμπίεση του νωτιαίου μυελού στην οσφυική μοίρα της σπονδυλικής στήλης (ΟΜΣΣ). Η κατάσταση μπορεί να είναι σοβαρή και να οδηγήσει σε παραπληγία, πρέπει να ζητηθεί άμεση ιατρική φροντίδα.

Βλάβη στα νεύρα

Εάν υπάρχει κάποιο είδος αδυναμίας  έντονης μούδιασμα στα πόδια, το νεύρο μπορεί να καταστραφεί. Είναι σημαντικό να επιδιώκετε αμέσως την προσοχή ενός επαγγελματία στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και ιδιαίτερα όταν υπάρχει σημαντικό έλλειμμα στη δύναμη. Εάν το νεύρο είναι συμπιεσμένο, η βλάβη είναι σημαντική και ο πόνος και τα συμπτώματα είναι σοβαρά, μπορεί να χρειαστεί χειρουργική επέμβαση για να αποσυμπιέσει το νεύρο πριν να υποστεί μόνιμη βλάβη.

ισχιαλγία

Θεραπείες για ισχιαλγία

Συνιστάται η θεραπεία της ισχιαλγίας το συντομότερο δυνατόν, προκειμένου να αποφευχθεί η πρόοδος των συμπτωμάτων. Η θεραπεία της ισχιαλγίας μπορεί να περιλαμβάνει τόσο μη χειρουργικές όσο και χειρουργικές μεθόδους. Γενικά, οι μη χειρουργικές μέθοδοι, όπως η φυσιοθεραπεία, δοκιμάζονται πρώτα και είναι πολύ συχνά επιτυχείς.

Όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, η χειρουργική επέμβαση μπορεί να ενδείκνυται όταν η υποκείμενη αιτία είναι σοβαρά και / ή προοδευτικά νευρολογικά ελλείμματα όπως η αδυναμία των ποδιών.

Οι αρχικές θεραπείες για οξεία ισχιαλγία περιλαμβάνουν γενικά έναν συνδυασμό φυσικής θεραπείας, φαρμάκων, θεραπευτικών ενζύμων όζοντος και ακόμη και εναλλακτικών θεραπειών.

Το οξύ στάδιο της ισχιαλγίας βελτιώνεται χωρις χειρουργική θεραπεία, σε  περίπου 4-6 εβδομάδες. Για τη χρόνια ισχιαλγία με πόνο που διαρκεί περισσότερο από 8 εβδομάδες, η θεραπεία μπορεί να διαρκέσει περισσότερο και μπορεί να εξαρτάται από διαφορετικές αιτίες από τις ανατομικές.

Φυσιοθεραπεία

Η φυσιοθεραπεία είναι το κεντρικό συστατικό σχεδόν όλων των σχεδίων θεραπείας της ισχιαλγίας. διεξάγονται από εξειδικευμένους φυσιοθεραπευτές

Θεραπείες:

• Χειροθεραπεία-θεραπευτικοί χειρισμοί (Manual therapy)
  • Μυοπεριτονιακη θεραπεία
  • Ορθοστατικη επανεκπαίδευση (rieducazione posturale)
  • Λειτουργική επανεκπαίδευση
  • Υδροκινησιοθεραπεια
  • Θεραπευτική άσκηση
  • Θεραπευτικό μασάζ
  • Θεραπείες με φυσικά μέσα, Υπέρηχα, Λέιζερ, Διαθερμίιες, Τεκαρ, Θεραπευτικά ρεύματα.

Οι στόχοι της Φυσικοκινησιοθεραπειας είναι πολλοί. Επομένως, είναι εύκολο να καταλάβουμε πώς είναι απαραίτητο να εντοπίσουμε ποιες θεραπείες ταιριάζουν καλύτερα για τον πόνο στην πλάτη ή για την ισχιαλγία μας. Αυτό είναι δυνατό μόνο μέσω μιας συγκεκριμένης αξιολόγησης που μπορεί να κάνει μόνο ένας έμπειρος φυσιοθεραπευτής.

Πολύ συχνά ο ασθενής επισκέπτεται επιφανειακά και συνταγογραφείται γενική και μη ειδική φυσικοθεραπεία για το πρόβλημά του.

Η φυσιοθεραπεία μπορεί να έχει διαφορετικούς στόχους με βάση τις διάφορες κλινικές εικόνες και τον τύπο θεραπείας που εκτελείται:

• Ενίσχυση της σπονδυλικής στήλης και των μυών της οσφυϊκής περιοχής, της κοιλιάς, των γλουτών και του ισχίου.
  • Αύξηση της κύριας δύναμης
  • Διατάσεις στους σφιχτούς και δύσκαμπτους μύες, όπως οι ισχιοκνημιαίοι (hamstrings)
  • Διευκόλυνση των βιολογικών διεργασιών ανταλλαγής υγρών και θρεπτικών ουσιών στο σώμα με φυσικά μέσα ή αερόβιες ασκήσεις όπως πεζοπορία, θεραπεία με πισίνα, λειτουργικές ασκήσεις.

Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πιθανό να απαιτείται κάποια ανάπαυση, ειδικά στην οξεία φάση της ισχιαλγίας ή μια αλλαγή στην καθημερινη ρουτίνα, είναι σημαντικό να διατηρηθεί η μέγιστη δυνατή δραστηριότητα και να αποφευχθούν παρατεταμένες περιόδους φυσικής αδράνειας.

Φάρμακα

Τόσο τα συνταγογραφούμενα όσο και τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανακούφιση του ισχιακού πόνου. Ωστόσο, επιστημονικές μελέτες μας λένε ότι φυσιοθεραπεία είναι σίγουρα η καλύτερη λύση. Μερικά παραδείγματα φαρμάκων που χρησιμοποιούνται για τη θεραπεία του ισχιακού πόνου περιλαμβάνουν:

• Μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα (ΜΣΑΦ), όπως ιβουπροφαίνη ή ναπροξένη
  • Στοματικά στεροειδή, όπως η πρεδνιζόνη
  • Αντιεπιληπτικά φάρμακα, όπως η γκαμπαπεντίνη
  • Τρικυκλικά αντικαταθλιπτικά, όπως η αμιτριπτυλίνη
  • Οπιοειδή αναλγητικά, όπως τραμαδόλη ή οξυκωδόνη

Αυτά τα φάρμακα λαμβάνονται συνήθως για την ανακούφιση του πόνου και επιτρέπουν στον ασθενή να περάσει από την οξεία φάση ή όταν αντιμετωπίζει χρόνιο πόνο. Τα φάρμακα όπως τα οπιοειδή αναλγητικά συνταγογραφούνται γενικά για σύντομες χρονικές περιόδους για να αποφευχθεί ο εθισμός.

Θεραπείες. Ενέσεις για ισχιαλγία

ισχιαλγίαΟι ενέσεις ή οι θεραπευτικές διηθήσεις στην οσφυϊκή περιοχή μπορούν να βοηθήσουν στη θεραπεία του πόνου που προκύπτει από καταστάσεις που επηρεάζουν το ισχιακό νεύρο. Οι ενέσεις χρησιμοποιούνται με σκοπό την παροχή επαρκούς ανακούφισης του πόνου για να επιτρέψουν στον ασθενή να συμμετάσχει πλήρως και να επωφεληθεί από ένα πρόγραμμα φυσιοθεραπείας, όταν ο πόνος είναι τόσο έντονος που δεν το επιτρέπει. Οι πιο συνηθισμένοι τύποι ενέσεων για ανακούφιση ισχιακού πόνου περιλαμβάνουν:

• Οι ενέσεις στεροειδών : μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση του ισχιακού πόνου που προκαλείται από στένωση της σπονδυλικής στήλης, κήλη δίσκου ή εκφυλιστική ασθένεια δίσκου. Οι κύριοι στόχοι αυτής της θεραπείας περιλαμβάνουν τον έλεγχο της φλεγμονώδους απόκρισης γύρω από το ισχιακό νεύρο από χημικές και μηχανικές πηγές πόνου, όπως ένας δίσκος κήλης ή ένας εκφυλισμένος δίσκος (μείωση της δραστηριότητας του ανοσοποιητικού συστήματος για τη μείωση της παραγωγής φλεγμονωδών κυττάρων στο σώμα).
  • Επιλεκτικά τμήματα των ριζών των νεύρων: Αυτός ο τύπος έγχυσης χορηγείται κοντά στο νωτιαίο νεύρο καθώς βγαίνει από το μεσοσπονδύλιο τρημα (άνοιγμα οστού μεταξύ των δυο γειτονικών σπονδύλων). Το φάρμακο μειώνει τη φλεγμονή και μετριάζει τον πόνο που μεταδίδεται από το νεύρο. Μπορει να χορηγηθει σε μία ή περισσότερες ρίζες νεύρων Ο4 έως Ι3 για τον έλεγχο του πόνου του ισχιακου νευρου. Για άλλες  θεραπευτικές ενέσεις, που πραγματοποιούνται με διαχυση  όζοντος, ΜΣΑΦ ή κορτιζόνης, τα αποτελέσματα ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό. Μερικοί άνθρωποι μπορεί να βιώσουν άμεση και παρατεταμένη ανακούφιση, μερικοί μπορεί να έχουν ανακούφιση από τον πόνο μόνο για μερικές εβδομάδες ή μήνες, ενώ κάποιοι μπορεί να μην  εχουν καμμια  ανακούφιση από τον πόνο. Ο παραπάνω κατάλογος πιθανών θεραπειών δεν είναι εξαντλητικός.
  • Κατά γενικό κανόνα, εάν οι μη χειρουργικές μέθοδοι αποτυγχάνουν να παρέχουν ανακούφιση μετά από 6-8 εβδομάδες θεραπείας ή εάν αυξηθούν τα νευρολογικά ελλείμματα (όπως η αδυναμία των ποδιών), μπορεί να εξεταστεί η χειρουργική επέμβαση ή τουλάχιστον συνιστάται η επανεξέταση  με τον ειδικό, για μια νέα αξιολόγηση της κλινικής εικόνας.
  •  Όλα αυτά όμως κατά γενικο κανόνα. Σε πολλές  περιπτώσεις έχουμε πλήρη θεραπεία και σε διάστημα έξι με οκτώ μηνών.

Χειροπρακτική

Η χειροθεραπεία, που συνήθως εκτελείται από χειροπράκτη, αλλά και από τον φυσιοθεραπευτή, στοχεύει σε ένα νευρολογικό ερέθισμα για να έχει μια νευρο-φυσιολογική απόκριση από το σώμα που πιθανον να  βελτιώσει την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης. Αυτή η τεχνική μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση του ισχιακού νευρικού πόνου, που προκαλείται για παράδειγμα από ένα δίσκο κήλης ή από σπονδυλική στένωση. Η χειροθεραπεία μπορεί επίσης να προωθήσει την κανονική διαδικασία επούλωσης και δεν πρέπει ποτέ να είναι επώδυνη. Πολλές φορές πρέπει να συνδυαστεί με άλλες θεραπείες για να ολοκληρωθεί το σχέδιο θεραπείας.